wtorek, 16 maja 2017

Biszkoptowa rolada | Biscuit roulade

Hej kochani!
Oprócz mojego wielkiego zamiłowania do całego świata mody, od czasu do czasu, kiedy tylko mam czas i odpowiednie warunki bardzo lubię posiedzieć w kuchni i coś upichcić. Kocham eksperymentować, poznawać nowe smaki oraz tworzyć nowatorskie dania. Oczywiście, takie "doświadczenia" z jedzeniem nie zawsze zdają test na "zdatne do jedzenia", ale najważniejsze w tym są moje starania oraz dobra zabawa. 
Nie macie się czego obawiać, gdyż w tej notce zaprezentuję przepis na deser, który należy do tych "udanych eksperymentów" i muszę przyznać, że był naprawdę pyszny. 


Zazwyczaj publikowałam tu przepisy na dania wegańskie, wegetariańskie oraz bardzo dietetyczne. Tym razem zrobiłam spore odstępstwo od tego zwyczaju i przygotowałam słodziutki, ale także owocowy biszkopt w formie rolady, posypany cukrem pudrem!

 Jego przygotowanie nie należy do najłatwiejszych, ale nie jest też bardzo skomplikowane. Myślę, że najtrudniejszym punktem w całym przepisie jest zawinięcie biszkoptu w roladę, gdyż bardzo łatwo można spowodować jego pęknięcie. Z tego powodu także, moja rolada nie jest zawinięta do końca i dokładnie.


Co będzie potrzebne ?

Na biszkopt:
  1. 3 jajka
  2. 1 szklanka cukru
  3. niepełna szklanka mąki
  4. 1\3 szkl. wody
  5. łyżeczka proszku do pieczenia

 Na nadzienie:
  1. ok. 400 g serka waniliowego, gęstego
  2. 2 opakowania cukru waniliowego
  3. 2 łyżki cukru pudru
  4. truskawki


Przygotowanie:
  1. Oddzielamy białka od żółtek, a potem do białek dodajemy cukier oraz ubijamy je na sztywną pianę.
  2. Dodajemy resztę składników - żółtka, mąkę, wodę oraz proszek do pieczenia.
  3. Wykładamy blachę papierem do pieczenia i wylewamy na nią otrzymaną masę.
  4. Pieczemy ciasto w 200 stopniach C, przez około 15 minut. 
  5. Najtrudniejszy punkt! Gorący, upieczony biszkopt przekładamy na ściereczkę, odrywamy papier i rolujemy. Potem odstawiamy ciasto do wyschnięcia.
  6. Mieszamy serek waniliowy z cukrem waniliowym oraz cukrem pudrem.
  7. Wystudzony biszkopt delikatnie (BARDZO DELIKATNIE) rozwijamy i smarujemy serkiem, a następnie układamy pokrojone truskawki.
  8. Zawijamy całość.
  9. Gotową roladę zawijamy w folię spożywczą i odstawiamy do lodówki na kilka godzin. 


To ciasto przypomina mi przyjemne, letnie i leniwe dni, kiedy to przed południem mam ochotę zjeść coś słodkiego na deser. Jest bardzo lekkie dzięki biszkoptowi oraz piankowo-truskawkowym nadzieniu (...) 



Koniecznie dajcie mi znać, czy wy też zgłodnieliście po obejrzeniu tych zdjęć ? 




Zapraszam do pozostałych postów:




4 komentarze :

  1. Wow zawsze kupuje rolady ale może w końcu warto zaszaleć i zrobić samemu hahah

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie *-*. Ląduje na liście "do zrobienia" :).
    kreatywnienafotografii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Thanks for this awesome recipe.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za wszystkie komentarze !
Dzięki nim mam więcej chęci do działania :D

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.